Veelgestelde vragen

 

 

Antwoorden

Moet ik jullie mijn voorschrift verstrekken?

Een voorschrift van uw oogarts is van groot belang als u een terugbetaling wenst te ontvangen van uw ziektekostenverzekeraar. Anderzijds kunnen we daarmee de sterkte van uw bril controleren, indien u twijfelt tijdens de bestelling en de productie. Echter, als u in het bezit bent van een voorschrift voor uw bril of een certificaat van uw huidige bril, dan ontvangen we graag dit document. U kunt uw voorschrift of certificaat per post, fax of mail doorsturen. Gelieve ons aan te schrijven op volgend adres:

  • E-mail : support@brillen24.nl
  • Per fax : 003226479388
  • Per post : Brillen24SA, Louizalaan 364, 1050 Brussel (België)

U kunt altijd bestellen op onze site, ook als u geen voorschrift of een verzekering heeft. Het enige dat u nodig heeft, zijn de gegevens over uw correcties. In dit geval zal er geen terugbetaling van de ziektekostenverzekeraar plaats vinden, maar kunt u wel gebruik maken van onze Garantie "Niet tevreden, geld terug".

Opgelet! Als de klant een fout maakt bij het invullen van zijn/haar oogcorrectie en geen kopie van het brilvoorschrift toevoegt bij de bestelling, kan dit ertoe leiden dat wij geen vergoeding geven.

Ik heb een vraag over mijn voorschrift, kunnen jullie helpen?

Ja, wij nodigen u uit om ons uw voorschrift toe te zenden via e-mail, per post of fax. Na ontvangst kunnen wij u nader adviseren.

Waarom is mijn pupilafstand zo belangrijk?

Het licht weerkaatst in het hoornvlies door de pupil. De grootte van de glazen worden berekend op basis van de afstand tussen de pupillen (PD = pupilafstand) van de betrokken persoon. Alleen dan kunnen we een optimaal resultaat bereiken. In het algemeen ligt de PD-waarde tussen de 55 en 78 mm.

Hoe kan ik mijn pupilafstand meten?

Meestal is uw pupilafstand vermeld op uw brilvoorschrift onder de afkorting PD. Indien dit niet het geval is, kunt u gebruik maken van ons hulpmiddel via webcam of door ons een foto op te sturen. De instructies voor beide opties kunt u terugvinden op de site wanneer u aankomt bij de stap om uw pupilafstand in te vullen. Vervolgens zullen onze gediplomeerde medewerkers uw foto analyseren en de pupilafstand meten.

Tenslotte kunt u dit ook aan uw oogarts vragen, hij/zij zal u deze waarden kunnen doorgeven.

Wat betekent een prisma?

Als er de indicatie "prisma" staat op uw voorschrift, kunt u helaas geen bril bij ons kopen. U heeft dan een speciale aanpassing nodig voor uw ogen.

Hoe weet ik of jullie mijn bestelling goed hebben ontvangen?

Wanneer u uw bestelling bevestigt, zullen we u deze automatisch bevestigen per e-mail met een samenvatting. Als u geen bevestiging van ons ontvangt binnen 24uur, neem dan contact op met onze klantenservice. (Dit geldt niet voor bestellingen die geplaatst zijn in het weekend omdat deze op maandag gecontroleerd worden)

De status van mijn bestelling is "verzonden". Wat wil dat zeggen?

Dit betekent dat uw bril gemaakt is. De bril is onderweg tussen het productiecenter en u thuis. U moet er wel rekening mee houden, dat de levering ongeveer 5-8 werkdagen in beslag neemt.

Wat moet ik doen als mijn bril me niet bevalt?

Geen probleem, u kunt dan gebruik maken van onze garantie "Niet tevreden, geld terug". Als u uw bril binnen 30 dagen vanaf de datum van ontvangst naar het volgende adres: Brillen24SA, Louizalaan 364, 1050 Brussel (België).

Na ontvangst van uw bril, zullen wij een terugbetaling of omruiling uitvoeren. Wij verbinden ons ertoe om de prijs die u voor het product hebt betaald binnen een termijn van 30 dagen en na aanvaarding van de terugname van het product terug te betalen.

 Indien u uw bril retour stuurt, moet deze nog in de originele verpakking zitten. We raden u aan ons voor elke retourzending een schriftelijk verzoek toe te zenden.

Kan ik mijn huidige montuur houden en alleen de glazen bestellen?

Helaas is dat niet mogelijk. Brillen24 verkoopt alleen complete brillen: montuur met glazen.

Waarom moet ik ingelogd zijn om een bril te kunnen passen?

Zodat u de test op uw gemak kunt doen en uiteraard zonder enige verplichting. U hoeft ook niet opnieuw uw foto te uploaden bij een volgend bezoek aan Brillen24, maar u kunt zich gewoon aanmelden/identificeren door rechts te klikken op het vakje "Inloggen". Vervolgens kunt u direct onze brillen passen met behulp van uw foto.

Hoe weet ik of een bril mij staat?

Dankzij onze website ziet u meteen of een bril u wel of niet staat. Schroom dus niet om uw foto te uploaden om alle monturen uit te proberen. Wees gerust, uw foto wordt vertrouwelijk behandeld en is alleen beschikbaar op uw account. U kunt dit bestand op elk gewenst ogenblik verwijderen.

Welk formaat moet de foto zijn die ik upload?

De foto moet een .jpg of .png-bestand zijn. Anders kunt u onze brillen niet goed passen en de test niet goed doen. Bovendien mag de foto niet groter zijn dan 8MB. Meer informatie over deze beperkingen vindt u hier terug.

Waarom werkt de online test voor mij niet?

U moet Adobe Flash Player op uw computer geïnstalleerd hebben om de online test te bekijken. Dit programma is vaak vooraf geïnstalleerd in aanvulling op de meeste browsers, maar in sommige gevallen moet het handmatig worden geïnstalleerd. Als Flash Player niet vooraf geïnstalleerd is op uw computer, volg dan de instructies op de site van Adobe: http://get.adobe.com/nl/flashplayer/

Kan iedereen op de site Brillen24 kopen?

Jazeker, Brillen24 is een internationale site, maar u dient wel minstens 18 jaar oud te zijn om een bestelling te plaatsen. Ook als u de Nederlandse nationaliteit bezit en u een zorgverzekering heeft, dan is Brillen24.nl de beste site voor u.

Heeft Brillen24 ook multifocale glazen in de catalogus?

Ja, Brillen24 biedt ook multifocale glazen aan. Ze worden vervaardigd met behulp van de nieuwste technieken, net zoals onze andere glazen.

Het gaat om de modellen vanaf € 139.90 waarop staat dat ze ook geschikt zijn voor multifocale glazen. Deze kunt u terugvinden onder de catalogus heren of dames.

Via deze deze link vindt u meer informatie over dit type glazen.

Welke betalingswijzen zijn mogelijk bij Brillen24?

De volgende betaalmethoden zijn toegestaan:

  • PayPal
  • Visa, Mastercard en American Express
  • iDeal
  • Maestro
  • Overschrijving

Hoe werkt PayPal?

Zodra u de inhoud van uw (virtuele) winkelmandje heeft goedgekeurd, raden we u aan te betalen met PayPal. Als u deze optie kiest, wordt u doorgestuurd naar de PayPal-service. Daar kunt u zich vervolgens registreren of inloggen als u al een account heeft.

Hoe kan ik mijn nieuwe bril laten aanpassen?

Het is belangrijk om bij de keuze van uw bril rekening te houden met de afmetingen van het montuur die u terugvindt op de productpagina. Indien uw bril toch dient aangepast te worden, kan u hiermee langsgaan bij uw vertrouwde opticien.

Kan ik een bril kopen zonder glazen op sterkte?

Ja, u kunt bij Brillen24 een bril zonder sterkte bestellen. Hiervoor kiest u voor optie "Zonder sterkte" tijdens de stap "Mijn glazen". Als u twijfelt, neem dan contact op met onze klantenservice: 040/744.04.33

Kan ik een zonnebril op sterkte kopen?

Ja, onder de rubriek Zonnebrillen vindt u de nodige uitleg over de verschillende kleuren. Al onze modellen zijn te verkrijgen als zonnebril. De prijs van de brillen is hetzelfde: vanaf € 29.90 of vanaf € 139.90. Dus wacht niet te lang!

Kan ik bij Brillen24 lichtgevoelige/meekleurende glazen bestellen?

Ja, meekleurende glazen zijn glazen die donkerder worden naargelang de natuurlijke lichtsterkte. Ze kunnen snel donker worden of lichter naargelang de graad van blootgestelde UV-stralen. Buitenshuis kan de tint van de glazen variëren volgens het temperatuur.

Wanneer heb ik een bril nodig?

Bijna iedereen heeft een kleine oogafwijking, maar wetenschappers gaan er in het algemeen van uit dat een standaard weergave moet kunnen worden gecompenseerd tot 0,5 dioptrieën per oog. Toch raden zij aan om een bril te dragen: het oog is beduidend meer ontspannen en veel van de vermoeidheidsverschijnselen verdwijnen na een eenvoudige correctie. Hieronder vindt u enkele tekenen van een zichtstoornis:

Tekenen van myopie/bijziendheid

Bijziendheid houdt in dat u niet helemaal scherp in de verte kunt zien. 

U ontmoet bijvoorbeeld vrienden op straat zonder ze te herkennen.

Tekenen van hypermetropie/verziendheid

Bent u verziend, dan houdt dat in dat u dichtbij niet scherp kunt zien.

U heeft vaak hoofdpijn, vermoeide ogen; etc. De voortdurende inspanning om uw zicht aan te passen kan de oorzaak van deze ongemakken zijn. Dit merkt u vaker 's nachts en na het werk. Een lichte verziendheid blijft vaak onopgemerkt tot de leeftijd van 35 à 40 jaar, omdat het oog zich aanpast aan het scherp stellen voor een goed beeld. Als deze oogafwijking echter ernstig is, zal deze al vroeg in de kindertijd worden opgemerkt.

Tekenen van astigmatisme

Mensen met astigmatisme verwarren tekens als H, M en N of 8 en 0. In combinatie met bijziendheid of verziendheid kan astigmatisme leiden tot vermoeide ogen of hoofdpijn.

Tekenen van presbyopie (ouderdomsverziendheid)

Uw armen zijn "te kort" om de krant te lezen en u gaat dichter bij een lichtbron zitten om beter te kunnen lezen.

Heb ik een voorschrift nodig voor een rustbril?

Als u de behoefte heeft om uw ogen voor uw comfort rust te geven, raadpleeg dan uw oogarts. Uw oogarts zal u onderzoeken en uw behoeften bepalen. Daarna kunt u uw nieuwe bril kopen bij Brillen24.

Kan ik mijn voorschrift gebruiken indien dit vervallen is?

Wanneer uw zicht gestabiliseerd is, kunt u zonder probleem een voorschrift gebruiken dat drie jaar oud is om uw bril te vernieuwen. Voor een vergoeding via de zorgverzekering moet u natuurlijk wel een geldig brilvoorschrift hebben.

Kan ik mijn bril bestellen met mijn voorschrift voor contactlenzen?

Wij raden u aan een apart voorschrift voor uw bril en uw contactlenzen te gebruiken. Boven een bepaalde correctie kan de sterkte namelijk verschillend zijn.

Ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Wat moet ik doen?

Als u vragen heeft die hier niet staan, kunt u deze vraag aan ons stellen op het volgende adres: support@brillen24.nl. Wij zullen u zo spoedig mogelijk een reactie geven.

Probleem?
U kunt telefonisch contact met ons opnemen:
040/744.04.33
ma-vrij: 9u-18u
Onze allernieuwste monturen Origineel, kleurrijk, elegant, extravagant, klassiek, speciaal, verfijnd...