Retour of klacht
Retourzendingen
Hoe kan ik mijn bril terugsturen?
Eigenlijk zijn onze brillen, die individueel voor u worden gemaakt, een uitzondering op het wettelijke recht op retour. Mocht de nieuwe bril u niet bevallen, dan hebben wij geprobeerd een klantvriendelijke oplossing te vinden en bieden wij u de mogelijkheid om in zo'n geval gebruik te maken van uw 30 dagen retourrecht.
Zo werkt het terugsturen van een bril:
1.Log in op uw klantaccount
2.Selecteer de bril die u wilt retourneren
3. Klik op terugsturen
4.Vul het formulier in (type retour, reden en terugbetaling):
5. Ontvang een e-mail met de verdere procedure
6. Gratis brillen terugsturen incl. retourformulier
7. Kopen op rekening geselecteerd? -> klarna op de hoogte houden
8. Zodra de retourzending door ons is verwerkt, zullen wij u per e-mail informeren
U heeft als gast besteld? Klik vervolgens op de link naar uw bestelling in de orderbevestiging, die ziet eruit als volgt:
Link naar uw gastbestelling: Bekijk uw bestelling in onze winkel
-
Krijg ik de verzendkosten voor retourzendingen vergoed?
U ontvangt een (DHL) retourbon voor de gratis retourzending binnen België zodra u uw retour of klacht via uw klantaccount heeft aangekondigd.
-
Wanneer begint het 30-dagen retourbeleid?
Het retourbeleid voor 30 dagen begint op de dag dat de bril wordt verzonden door Brillen24.nl
-
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
De verwerking van uw retour kan meestal 1-2 weken duren.
Zodra uw retour is verwerkt en wij u terugbetalen, ontvangt u een e-mail van ons.
De terugbetaling vindt plaats met behulp van de betaalmethode die u heeft gebruikt om uw bestelling te plaatsen. Afhankelijk van de betalingsdienstaanbieder kan de terugbetaling 2-5 dagen na de e-mail duren.
Klachten
-
Hoe moet ik mijn bril tergusturen voor een klacht?
Is er iets mis met uw bestelling?
Geen probleem! Als u niet door uw bril kunt kijken of als er een defect in het montuur is, stuur ons dan gewoon uw bril als klacht terug.
Zo werkt de klacht voor een bril:- Log in op uw klantaccount
- Selecteer de bestelling die u wilt retourneren
- Selecteer klacht of retour
- Selecteer reden en klik op "Verzenden"
- Dan ontvangt u van ons een e-mail met de verdere procedure
- Gratis glazen terugsturen incl. retourformulier
- Kopen op rekening geselecteerd? -> klarna op de hoogte houden
- Wachten op bericht van ons opticiensteam
-
Ik kan niet goed door mijn bril kijken, wat moet ik doen?
Onze klantenservice checkt graag uw waardeklacht voor u!
Stuur ons uw voorschrift of uw oogattest om uw gegevens te controleren, onder vermelding van uw klachten en uw bestelnummer.
Houd er rekening mee dat we uw voorschrift nodig hebben, die u heeft gebruikt om uw nieuwe bril op Brillen24.be te bestellen.
Het brillenpaspoort van Brillen24 is al in kopie bij ons verkrijgbaar, dus we hebben het niet apart nodig. Stuur ons uw documenten per e-mail naar support@brillen24.be.
Na nader onderzoek nemen wij zo spoedig mogelijk per e-mail contact met u op om de verdere procedure te verduidelijken. -
Hoe lang heb ik garantie op mijn bril?
Wat gebeurt er als uw bril defect is? Maak u geen zorgen: natuurlijk krijgt u bij Brillen24 dezelfde garantie als de garantie die u kent van een winkel. En zelfs twee keer!
Onze Brillen24 garantie:
Mocht er binnen de eerste 6 maanden na ontvangst van de bril een materiaalfout ontstaan in uw bril of lenzen, dan zullen wij deze fout uiteraard kosteloos corrigeren. Neem in dat geval per e-mail contact op met onze klantenservice.
Onze Brillen24 garantie:
Als er later dan zes maanden na de aankoop een defect optreedt als gevolg van een fabricagefout, neem dan ook contact met ons op. De garantieperiode is 2 jaar vanaf de datum van aankoop. Meer informatie vindt u in onze algemene voorwaarden. -
Hoe gaat u te werk bij een klacht? Welke mogelijkheden bieden wij aan?
Onze producten worden individueel vervaardigd op verzoek van de klant. De productie van onze brillen omvat vele individuele processen, waarvan de meeste handmatig worden uitgevoerd. Net als bij een stationaire opticien worden ook onze glazen met de hand gemaakt. Fouten zijn dus niet uit te sluiten. Klachten worden onmiddellijk gecontroleerd, verwerkt en gecorrigeerd in de vorm van een nieuwe productie of vergoeding in onze eigen specialistische afdeling door Duitse meester-opticiens.